subota, 9. veljače 2013.

Koji je smisao života - TREĆI DIO

Što je hrabrost? Ući u kavez sa lavovima i boriti se s njima? Je li hrabrije sjesti na motor sa povezom na očima ili je hrabrije pogledati nekoga u oči i reći mu što osjećate? Da li je hrabrost skočiti sa padobranom ili je hrabrije uživati u zagrljaju i dopustiti da vrijeme stane? Možete li pogledati u ogledalo i reći sami sebi što osjećate, što mislite?

Kako bi shvatili smisao života potrebno je shvatiti one lekcije prije te završne, glavne i konačne i kao što ne možete očekivati od doktora da obavlja operaciju na srcu ako ne zna od čega se srce sastoji tako ni Vi ne možete shvatiti smisao života, ako ne poznajete život. Tražiti smisao u nečemu što ne razumijete je suludo i samo će Vam oduzeti puno previše vremena i energije, a na koncu nećete shvatiti ništa, zato krenite iz početka. Što je početak? Vaše rođenje? Vaše prvo sjećanje? Možda su početak prva emocija i prva misao.

Reakcije na prva dva dijela ove priče bile su divne, svojstvene i specifične određenim osobama, neke sam predosjećala, neke očekivala, a naravno tu su i neke koje su me iznenadile jer nisam mislila da ću taknuti u određene dijelove ljudi za koje sam smatrala da su nedodirljivi. Voda osjeća i razumije, smije se i veseli, Zemlja se trese i trubi najglasnijim trubama, Vatra gori, žari i uživa, a Zrak... Zrak i dalje razmišlja, osmijehne se kad nitko ne gleda i razmišlja.

Pojasnila sam primarne dijelove, osnovne, one bez kojih ne postojite, Zemlju i Vodu, Vaše temelje. Danas ću govoriti o sekundarnim elementima, onima koje razvijate tek kada dobro savladate prve i o onima nakon kojih uistinu počinjete živjeti punim plućima. Opet ću Vas podsjetiti da je jedan od načina kako razvijati elemente u sebi čitanje, drugi je doživljavanje ljudi u stvarnom životu, slušanje, gledanje i učenje o njima, sa njima. Nemojte pokušavati kopirati osobe koje Vas obore s nogu, nije u tome bit. Slušajte ih pozorno i dopustite im da utječu na Vas, razmislite o njihovim životima, njihovim navikama, karakterima, mislima i odlukama i dopustite si razmisliti o tome. Pokušajte se zamisliti u njihovoj koži, situacijama koje su oni prošli i držite te misli, ne puštajte ih. Dopustite si da počnete razmišljati bi li se Vi jednako ponijeli u situacijama u kojima su se oni našli, biste li se jednako kao oni osjećali, jednako reagirali? U slučaju da shvatite i prihvatite njihove reakcije kao prirodne, logične i one koje bi i Vi imali, divno, spremni ste učiti od njih, spremni ste ih promatrati, a ako ih smatrate pogrešnima, Vaša potraga za Elementima od kojih ćete učiti još nije gotova.

Prije nego što sam krenula pisati ovaj tekst, samo nekoliko minuta ranije, zazvonio mi je mobitel, Vatra. "Imam tu bocu najboljeg "#% kojeg sam probao, mislio sam da ćeš doći" i naravno, sjedam za tastaturu i odlučujem da je vrijeme za pisanje jer nije me nazvao slučajno upravo u tom trenutku, slučajnosti ne postoje. Pišem prvo mail Zraku jer ne mogu srediti misli, fokusa niotkuda i žalim mu se radi toga i prigovaram, a on tako jednostavno odgovara "Pročitao sam drugi dio. Samo deri dalje.", a moje misli odjednom postaju kristalno jasne, savršeno fokusirane jer ima neki vjetar u leđa koji Vas nježno gurne u nekom pravcu baš u trenutku kada ste mislili odustati, pa nošena tim vjetrom nastavljam tipkati.

Hrabrost sam riješila na samom početku, no što je sa strahom? Je li strah negativna emocija? Kroz nekoliko dokumentarnih emisija i članaka uvijek sam dolazila do informacija da je strah negativan, koči nas i zarobi onda kada bi trebali biti slobodni, no je li to uistinu tako? Ima jedna Vatra koja se ne bi složila s time i koji potrošio bi i zadnju snagu svog bića da uvjeri Vas u suprotno. Strah je iluzija, sami ju stvarate. Kada zakoračite u tamu svojih misli, u one najgore, kada zakoračite u najtamniji dio sebe, nije strah taj koji Vam je saveznik već upravo ta tama koju istražujete. Najgore stvari mogu se shvatiti kao najbolje, najgori neprijatelji kao saveznici, mrak kao svijetlost u kojoj samo Vi jasno vidite dok ostali su slijepi. Svatko od nas vodio je živote pune odluka, neke od njih imale su pozitivne, a neke negativne posljedice, no postoje li uistinu negativne posljedice i krive odluke? Naučila sam da ne postoje. Bila je to teška lekcija, no savladala sam je. Danas na svaki dio svog života gledam sa ponosom jer prošla sam ga, naučila iz njega sve što sam trebala i imala to iskustvo koje mi je trebalo da bi danas bila to što jesam. Kada žalite za nekom situacijom, razmislite, da niste bili u toj situaciji biste li danas imali određene dijelove sebe koje imate? Ne biste, jer iz svega ste rasli pa tako i iz toga. Zato se danas trebate osjećati nepobjedivo, ponosno, dignute brade i raširenih ruku prema novim iskustvima. Tu se krije mali trik. Uvijek trebate biti ponosni, no nikad u potpunosti zadovoljni. Uvijek trebate težiti prema još još i još i kada shvatite koliko ste toga prošli, koliko naučili i iskusili tada shvatite i koliko toga još trebate proći, koliko toga još ne znate. Koja je razlika između mudre osobe i budale? Budala zna sve. Zato strah nije negativna emocija, ne treba je shvaćati kao nešto što nas koči, on je tu kako bi nas usmjeravao, upozoravao, a najbolji je pokazatelj da nam je do nečega stalo. Dozvoliti da strah nama upravlja je loše, osjetiti strah je dobro, preobraziti strah u iščekivanje je idealno.

Što Vas Vatra treba naučiti, odnosno što je mene Vatra naučila? Budite ponosni, svjesni sebe, naučite se nositi sa svojim strahovima i ne žalite za ničim, osvijestite koliko vrijedite i osvijestite da je sve što činite ispravno čak i kada drugi to ne vide ili ne razumiju.

Palim cigaretu, ispuhujem dim i vidim ga u mislima, da je pored mene otvorio bi prozor, namrštio se, pokrio lice majicom kao što to uvijek čini. Ipak je on Zrak, čisti Zrak koji ne podnosi konkurenciju. Smeta mu dim, smeta mu smrad, iritira ga sve što uništava svježinu koju udiše u svoja pluća. Kao što Vatra naučit će Vas kako da nosite se sa svojom voljom, egom, žudnjama i težnjama, Zrak donijeti će Vam bistrinu uma. Zemlja će Vas učiniti čvrstima i postojanima, Voda će Vam voditi emocije, a Zrak pokazati će Vam svjetove o kojima niste ni sanjali, misli koje niste očekivali, Zrak će Vam biti točka na i i onaj koji predstaviti će Vam svijet kao veliku igraonicu. Naučiti će Vas kako misliti, kako govoriti i objasniti sebe. Pokazati će Vam sve čari glazbe i zvuka, sve mirise svijeta, a kada nešto će Vam objašnjavati, činiti će to tiho i lagano, smireno i poput nježnog vjetra koji probija se kroz šumu otkrivajući Vam tajne. Razmislite o ljudima u Vašem životu, možete li se prisjetiti nečijeg mirisa? Kada u sebi nosite sjećanje na miris neke osobe, ta je osoba jedan od kandidata za Vaš Zrak, a ako nosite sa sobom mnogo mirisa drugih ljudi, tada ste Vi idealan kandidat za Zrak nekome. Jedan od najboljih pokazatelja da Vam je neka osoba u životu upravo ovaj element jest njegov ili njezin život. Zrak je zadnji element, on je privilegija i ne pronađu ga svi, njega najteže je pronaći jer najtiši je, povučen i misteriozan jer i misli su takve, a misli su Zrak. Vaše misli su samo Vaše, misterija koja je skrivena za druge, takve su i osobe koje ovaj element predstavljaju, izrazito inteligentne i mudre, ali tihe i povučene, skrivene od svijeta ponekad jer svijet ih i tako u većini vremena i ne zaslužuje kao što ne zaslužuje ni Vaše misli. Zrak je krhak element, često najosamljeniji među elementima i još češće najmanje povezan sa drugim elementima. On je svugdje i nigdje, ubrzan i kaotičan, pa opet uspavan i miran. Biti će Vam vjetar u leđa i nježni šapat u uho i baš uvijek tjerat će Vas da preispitujete i sebe i svijet oko sebe. Zrak je taj koji promatra u tišini i za kojega nećete primjetiti da je u prostoriji ako niste dobro otvorili ne samo oči već i sva druga osjetila jer nenametljiv je i proći će određeno vrijeme dok se ne opusti i ne zapuše hrabro pred Vama, ne zaboravite, on je privilegija.

Zrak me nije ničemu naučio i zahvalna sam mu na tome. Zrak je u meni probudio znanje koje već imam, otvorio mi je um koji sam zatvorila jer na njegove riječi nema sumnje, nema promišljanja, nema dvojbi, samo kimanje glavom i "da, da, da" sa osmijehom na licu. Zrak jedini zna da znam onoliko koliko želim osvijestiti, onoliko koliko spremna sam se prisjetiti. On zna kakav utjecaj ima na mene i sretan je jer zna da čini dobro, utječe dobro i ne sumnja u ispravnost svojih postupaka i utjecaja. Zrak je svjestan da je u mom životu jer želi i treba biti i jer ja želim i znam da treba biti, njemu je jasno da je jednakom energijom privučen s moje strane kao što je i sa svoje jer Zrak razumije i zna. On zna zašto je ovdje jer zna smisao života.

Na završetku ovog dijela potičem Vas da u svojoj potrazi i izgradnji elemenata razmislite o još jednoj stvari. Najmanje jednoj osobi koju ste ikada upoznali, upravo Vi predstavljate jedan od elemenata. Neke su osobe toga svijesne, neke nisu, no uvjeravam Vas, o Vama se priča više nego što to mislite, prepričava se Vaš život, divi se Vašim odlukama i karakteristikama i najmanje jedna priča je započela sa "Nikada neću zaboraviti ...." gdje je na mjestu točki upravo Vaše ime. 

Budite zahvalni na ljudima koje imate u životu, učite o njima i od njih, uživajte u njima jer tu su jer Vam trebaju i tu su jer Vi trebate njima.


Nema komentara:

Objavi komentar